RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 35)
Tarikh | 27.08.2012 (Isnin) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan / Ujian Pertengahan Penggal 2 - Ogos) |
Tajuk | Merangkumi soalan-soalan nilai-nilai yang berkaitan dengan Perkembangan Diri, Patriotisme & Hak Asasi Manusia |
Tujuan | Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Ujian Pertengahan Penggal 2 |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar melaksanakan setiap arahan guru dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 35)
Tarikh | 27.08.2012 (Isnin) |
Kelas | 4K9 |
Masa | 9.45-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan / Ujian Pertengahan Penggal 2 - Ogos) |
Tajuk | Merangkumi soalan-soalan nilai-nilai yang berkaitan dengan Perkembangan Diri, Patriotisme & Hak Asasi Manusia |
Tujuan | Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Ujian Pertengahan Penggal 2 |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Hormat-menghormati |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar mematuhi setiap arahan guru agar membuat pembetulan mereka |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 35)
- Tarikh : 27.08.2012 Hingga 13.09.2012
- Minggu Peperiksaan / Peperiksaan Percubaan SPM - tingkatan 5
- P&P akan disambung selepas
peperiksaan - Kelas diajar yang terlibat: 5S4, 5K2 & 5K5
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 35)
Tarikh | 28.08.2012 (Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Masa | 12.05-12.40tghri |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan / Ujian Pertengahan Penggal 2 - Ogos) |
Tajuk | Merangkumi soalan-soalan nilai-nilai yang berkaitan dengan Perkembangan Diri, Patriotisme & Hak Asasi Manusia |
Tujuan | Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Ujian Pertengahan Penggal 2 |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Tumpuan |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan keadaan kelas terkawal |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 35)
Tarikh | 29.08.2012 (Rabu) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan / Ujian Pertengahan Penggal 2 - Ogos) - sambungan P&P - |
Tajuk | Merangkumi soalan-soalan nilai-nilai yang berkaitan dengan Perkembangan Diri, Patriotisme & Hak Asasi Manusia |
Tujuan | Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Ujian Pertengahan Penggal 2 |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Peka |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar membuat pembetulan dalam buku latihan mereka |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 35)
Tarikh | 30.08.2012 (Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Masa | 10.55-12.05tghri |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan / Ujian Pertengahan Penggal 2 - Ogos) - sambungan P&P - |
Tajuk | Merangkumi soalan-soalan nilai-nilai yang berkaitan dengan Perkembangan Diri, Patriotisme & Hak Asasi Manusia |
Tujuan | Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Ujian Pertengahan Penggal 2 |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar menyalin nota tambahan yang diberikan oleh guru |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 & T5 (MINGGU 35)
- Tarikh : 31.08.2012 (Jumaat)
- Cuti Hari Kemerdekaan J
RPH yang disediakan terkini. Tahniah.
ReplyDelete