RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 37)
Tarikh | 10.09.2012 (Isnin) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral) |
Tujuan | Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru |
BBM | Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar |
Objektif P&P | Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan |
Hasil Pembelajaran | Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut |
Penerapan Nilai | Kerjasama |
Aktiviti | Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar meneruskan membuat tugasan kerja kursus mereka dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 37)
Tarikh | 10.09.2012 (Isnin) |
Kelas | 4K9 |
Masa | 9.45-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral) |
Tujuan | Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru |
BBM | Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar |
Objektif P&P | Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan |
Hasil Pembelajaran | Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan kebanyakan pelajar telah berjaya menyiapkan tugasan kerja kursus mereka |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 37)
- Tarikh : 27.08.2012 Hingga 12.09.2012
- Minggu Peperiksaan / Peperiksaan Percubaan SPM - tingkatan 5
- P&P akan disambung selepas
peperiksaan - Kelas diajar yang terlibat: 5S4, 5K2 & 5K5
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 37)
Tarikh | 11.09.2012 (Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Masa | 12.05-12.40tghri |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral) |
Tujuan | Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru |
BBM | Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar |
Objektif P&P | Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan |
Hasil Pembelajaran | Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar dilihat tekun menyiapkan tugasan mereka yang belum selesai |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 37)
Tarikh | 12.09.2012 (Rabu) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral) |
Tujuan | Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru |
BBM | Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar |
Objektif P&P | Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan |
Hasil Pembelajaran | Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut |
Penerapan Nilai | Kerjasama |
Aktiviti | Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar melaksanakan tugasan mereka dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 37)
Tarikh | 13.09.2012 (Khamis) |
Kelas | 5K2 |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral (aktiviti bacaan di perpustakaan) |
Tajuk | **pelajar bebas memilih apa sahaja bahan bacaan di perpustakaan |
Tujuan | Menggalakkan aktiviti membaca di kalangan pelajar |
BBM | Bahan bacaan yang terdapat di perpustakaan |
Objektif P&P | Menggalakkan pelajar supaya minat membaca |
Hasil Pembelajaran | Menaakul / mengupas nilai-nilai murni yang terdapat dalam bahan bacaan yang dibaca |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Pelajar membaca dan menyalin nota tentang bahan bacaan masing-masing |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan keadaan kelas terkawal |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 37)
Tarikh | 13.09.2012 (Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Masa | 10.55-12.05tghri |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral) |
Tujuan | Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru |
BBM | Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar |
Objektif P&P | Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan |
Hasil Pembelajaran | Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut |
Penerapan Nilai | Kerjasama |
Aktiviti | Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar dilihat hampir menyiapkan kerja-kerja akhir mereka sebelum menghantarnya kepada guru |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 37)
Tarikh | 14.09.2012 (Jumaat) |
Kelas | 5K5 |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral (aktiviti bacaan di perpustakaan) |
Tajuk | **pelajar bebas memilih apa sahaja bahan bacaan di perpustakaan |
Tujuan | Menggalakkan aktiviti membaca di kalangan pelajar |
BBM | Bahan bacaan yang terdapat di perpustakaan |
Objektif P&P | Menggalakkan pelajar supaya minat membaca |
Hasil Pembelajaran | Menaakul / mengupas nilai-nilai murni yang terdapat dalam bahan bacaan yang dibaca |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Pelajar membaca dan menyalin nota tentang bahan bacaan masing-masing |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan keadaan kelas terkawal |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 37)
Tarikh | 14.09.2012 (Jumaat) |
Kelas | 4K9 |
Masa | 9.40-10.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral) |
Tujuan | Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru |
BBM | Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar |
Objektif P&P | Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan |
Hasil Pembelajaran | Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut |
Penerapan Nilai | Kerjasama |
Aktiviti | Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar telah menghantar kerja kursus mereka kepada guru |
No comments:
Post a Comment