Thursday, September 13, 2012

RPH (minggu 37)

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T4 (MINGGU 37)

Tarikh

10.09.2012 (Isnin)

Kelas

4MPV

Masa

8.15-9.25pg

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral)

Tujuan

Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru

BBM

Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar

Objektif P&P

Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan

Hasil Pembelajaran

Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut

Penerapan Nilai

Kerjasama

Aktiviti

Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar meneruskan membuat tugasan kerja kursus mereka dengan baik


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T4 (MINGGU 37)

Tarikh

10.09.2012 (Isnin)

Kelas

4K9

Masa

9.45-10.55pg

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral)

Tujuan

Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru

BBM

Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar

Objektif P&P

Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan

Hasil Pembelajaran

Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut

Penerapan Nilai

Tanggungjawab

Aktiviti

Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi

Refleksi

P&P berjalan lancar dan kebanyakan pelajar telah berjaya menyiapkan tugasan kerja kursus mereka


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T5 (MINGGU 37)

  • Tarikh : 27.08.2012 Hingga 12.09.2012
  • Minggu Peperiksaan / Peperiksaan Percubaan SPM - tingkatan 5
  • P&P akan disambung selepas
    peperiksaan
  • Kelas diajar yang terlibat: 5S4, 5K2 & 5K5


     

    RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

    T4 (MINGGU 37)

Tarikh

11.09.2012 (Selasa)

Kelas

4S3

Masa

12.05-12.40tghri

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral)

Tujuan

Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru

BBM

Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar

Objektif P&P

Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan

Hasil Pembelajaran

Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut

Penerapan Nilai

Tanggungjawab

Aktiviti

Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar dilihat tekun menyiapkan tugasan mereka yang belum selesai


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T4 (MINGGU 37)

Tarikh

12.09.2012 (Rabu)

Kelas

4MPV

Masa

8.15-9.25pg

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral)

Tujuan

Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru

BBM

Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar

Objektif P&P

Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan

Hasil Pembelajaran

Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut

Penerapan Nilai

Kerjasama

Aktiviti

Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar melaksanakan tugasan mereka dengan baik


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T5 (MINGGU 37)

Tarikh

13.09.2012 (Khamis)

Kelas

5K2

Masa

8.15-9.25pg

Subjek

Pendidikan Moral (aktiviti bacaan di perpustakaan)

Tajuk

**pelajar bebas memilih apa sahaja bahan bacaan di perpustakaan

Tujuan

Menggalakkan aktiviti membaca di kalangan pelajar

BBM

Bahan bacaan yang terdapat di perpustakaan

Objektif P&P

Menggalakkan pelajar supaya minat membaca

Hasil Pembelajaran

Menaakul / mengupas nilai-nilai murni yang terdapat dalam bahan bacaan yang dibaca

Penerapan Nilai

Kerajinan

Aktiviti

Pelajar membaca dan menyalin nota tentang bahan bacaan masing-masing

Refleksi

P&P berjalan lancar dan keadaan kelas terkawal


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T4 (MINGGU 37)

Tarikh

13.09.2012 (Khamis)

Kelas

4S3

Masa

10.55-12.05tghri

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral)

Tujuan

Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru

BBM

Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar

Objektif P&P

Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan

Hasil Pembelajaran

Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut

Penerapan Nilai

Kerjasama

Aktiviti

Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar dilihat hampir menyiapkan kerja-kerja akhir mereka sebelum menghantarnya kepada guru


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T5 (MINGGU 37)

Tarikh

14.09.2012 (Jumaat)

Kelas

5K5

Masa

8.15-9.25pg

Subjek

Pendidikan Moral (aktiviti bacaan di perpustakaan)

Tajuk

**pelajar bebas memilih apa sahaja bahan bacaan di perpustakaan

Tujuan

Menggalakkan aktiviti membaca di kalangan pelajar

BBM

Bahan bacaan yang terdapat di perpustakaan

Objektif P&P

Menggalakkan pelajar supaya minat membaca

Hasil Pembelajaran

Menaakul / mengupas nilai-nilai murni yang terdapat dalam bahan bacaan yang dibaca

Penerapan Nilai

Kerajinan

Aktiviti

Pelajar membaca dan menyalin nota tentang bahan bacaan masing-masing

Refleksi

P&P berjalan lancar dan keadaan kelas terkawal


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T4 (MINGGU 37)

Tarikh

14.09.2012 (Jumaat)

Kelas

4K9

Masa

9.40-10.40pg

Subjek

Pendidikan Moral

Tajuk

Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral)

Tujuan

Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru

BBM

Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar

Objektif P&P

Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan

Hasil Pembelajaran

Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut

Penerapan Nilai

Kerjasama

Aktiviti

Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar telah menghantar kerja kursus mereka kepada guru

No comments:

Post a Comment