Thursday, September 6, 2012

RPH (minggu 36)

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T4 (MINGGU 36)

Tarikh

03.09.2012 (Isnin)

Kelas

4MPV

Masa

8.15-9.25pg

Subjek

Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan / Ujian Pertengahan Penggal 2 - Ogos) -sambungan P&P minggu lepas-

Tajuk

Merangkumi soalan-soalan nilai-nilai yang berkaitan dengan Perkembangan Diri, Patriotisme & Hak Asasi Manusia

Tujuan

Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat

BBM

Buku latihan, kertas soalan Ujian Pertengahan Penggal 2

Objektif P&P

Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan

Penerapan Nilai

Tanggungjawab

Aktiviti

Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan semua pelajar menghantar buku latihan yang dikehendaki


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T4 (MINGGU 36)

Tarikh

03.09.2012 (Isnin)

Kelas

4K9

Masa

9.45-10.55pg

Subjek

Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan / Ujian Pertengahan Penggal 2 - Ogos) –sambungan P&P minggu lepas-

Tajuk

Merangkumi soalan-soalan nilai-nilai yang berkaitan dengan Perkembangan Diri, Patriotisme & Hak Asasi Manusia

Tujuan

Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat

BBM

Buku latihan, kertas soalan Ujian Pertengahan Penggal 2

Objektif P&P

Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan

Penerapan Nilai

Hormat-menghormati

Aktiviti

Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar mematuhi setiap arahan guru agar membuat pembetulan mereka


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T5 (MINGGU 36)

  • Tarikh : 27.08.2012 Hingga 12.09.2012
  • Minggu Peperiksaan / Peperiksaan Percubaan SPM - tingkatan 5
  • P&P akan disambung selepas
    peperiksaan
  • Kelas diajar yang terlibat: 5S4, 5K2 & 5K5


     

    RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

    T4 (MINGGU 36)

Tarikh

04.09.2012 (Selasa)

Kelas

4S3

Masa

12.05-12.40tghri

Subjek

Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan / Ujian Pertengahan Penggal 2 - Ogos) –sambungan P&P minggu lepas-

Tajuk

Merangkumi soalan-soalan nilai-nilai yang berkaitan dengan Perkembangan Diri, Patriotisme & Hak Asasi Manusia

Tujuan

Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat

BBM

Buku latihan, kertas soalan Ujian Pertengahan Penggal 2

Objektif P&P

Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan

Penerapan Nilai

Tumpuan

Aktiviti

Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan keadaan kelas terkawal


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T4 (MINGGU 36)

Tarikh

05.09.2012 (Rabu)

Kelas

4MPV

Masa

8.15-9.25pg

Subjek

Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan / Ujian Pertengahan Penggal 2 - Ogos) - sambungan P&P-

Tajuk

Merangkumi soalan-soalan nilai-nilai yang berkaitan dengan Perkembangan Diri, Patriotisme & Hak Asasi Manusia

Tujuan

Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat

BBM

Buku latihan, kertas soalan Ujian Pertengahan Penggal 2

Objektif P&P

Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan

Penerapan Nilai

Peka

Aktiviti

Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar dilihat memahami tajuk yang dijelaskan oleh guru dengan lebih baik


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T4 (MINGGU 36)

Tarikh

06.09.2012 (Khamis)

Kelas

4S3

Masa

10.55-12.05tghri

Subjek

Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan / Ujian Pertengahan Penggal 2 - Ogos) - sambungan P&P-

Tajuk

Merangkumi soalan-soalan nilai-nilai yang berkaitan dengan Perkembangan Diri, Patriotisme & Hak Asasi Manusia

Tujuan

Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat

BBM

Buku latihan, kertas soalan Ujian Pertengahan Penggal 2

Objektif P&P

Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan

Penerapan Nilai

Tanggungjawab

Aktiviti

Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan amaran telah diberi oleh guru kepada pelajar yang mendapat markah yang kurang memuaskan dalam peperiksaan tersebut


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T4 (MINGGU 36)

Tarikh

07.09.2012 (Jumaat)

Kelas

4K9

Masa

9.40-10.40pg

Subjek

Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan / Ujian Pertengahan Penggal 2 - Ogos) - sambungan P&P-

Tajuk

Merangkumi soalan-soalan nilai-nilai yang berkaitan dengan Perkembangan Diri, Patriotisme & Hak Asasi Manusia

Tujuan

Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat

BBM

Buku latihan, kertas soalan Ujian Pertengahan Penggal 2

Objektif P&P

Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan

Penerapan Nilai

Tanggungjawab

Aktiviti

Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan kebanyakan pelajar telah menyiapkan dan menghantar pembetulan mereka


 

No comments:

Post a Comment