RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1 (MINGGU 25)
Tarikh | 17.06.2013 (Isnin) |
Kelas | 1N |
Masa | 12.50-2.00 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu (Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) |
Tajuk | Perbincangan soalan berbentuk Struktur & Karangan |
Tujuan | Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Tumpuan |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | **P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dengan latihan, raptai & pertandingan pasukan Bicara Berirama |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1 (MINGGU 25)
Tarikh | 17.06.2013 (Isnin) |
Kelas | 1F |
Masa | 2.00-3.10 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu (Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) |
Tajuk | Perbincangan soalan berbentuk Struktur & Karangan |
Tujuan | Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Tumpuan |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | **P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dengan latihan, raptai & pertandingan pasukan Bicara Berirama |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1 (MINGGU 25)
Tarikh | 18.06.2013 (Selasa) |
Kelas | 1N |
Masa | 12.50-2.00 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu (Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) – sambungan P&P |
Tajuk | Perbincangan soalan berbentuk Struktur & Karangan |
Tujuan | Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Tumpuan |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | **P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dengan latihan, raptai & pertandingan pasukan Bicara Berirama |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T2 (MINGGU 25)
Tarikh | 18.06.2013 (Selasa) |
Kelas | 2D |
Masa | 3.25-4.35 ptg |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) |
Tajuk | Perbincangan soalan berbentuk Struktur & KBKK |
Tujuan | Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Kerjasama |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | **P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dengan latihan, raptai & pertandingan pasukan Bicara Berirama |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1 (MINGGU 25)
Tarikh | 18.06.2013 (Selasa) |
Kelas | 1H |
Masa | 5.10-6.20 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu (Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) |
Tajuk | Perbincangan soalan berbentuk Struktur & Karangan |
Tujuan | Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Tumpuan |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | **P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dengan latihan, raptai & pertandingan pasukan Bicara Berirama |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1 (MINGGU 25)
Tarikh | 19.06.2013 (Rabu) |
Kelas | 1H |
Masa | 2.00-3.10 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu (Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) – sambungan P&P |
Tajuk | Perbincangan soalan berbentuk Struktur & Karangan |
Tujuan | Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Tumpuan |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | **P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dengan latihan, raptai & pertandingan pasukan Bicara Berirama |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T2 (MINGGU 25)
Tarikh | 19.06.2013 (Rabu) |
Kelas | 2D |
Masa | 4.00-5.10 ptg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (latihan) & PBS |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang ciri-ciri / punca / implikasi kepada setiap perbuatan yang tidak bermoral |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud nilai-nilai yang telah dipelajari |
Penerapan Nilai | Tumpuan |
Aktiviti | Pelajar didedahkan dengan contoh-contoh perbuatan yang tidak bermoral. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | **P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dengan latihan, raptai & pertandingan pasukan Bicara Berirama |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1 (MINGGU 25)
Tarikh | 20.06.2013 (Khamis) |
Kelas | 1H |
Masa | 12.50-2.00 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu – Tatabahasa (Kata Hubung) |
Tajuk | Kata Hubung |
Tujuan | Melatih pelajar membina ayat di samping membuat latih tubi menggunakan Kata Hubung yang betul |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan maksud dan penggunaan setiap Kata Hubung bersesuaian mengikut situasi yang diberikan |
Hasil Pembelajaran | Menaakul perkara yang tersurat & tersirat |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Pelajar berbincang tentang maksud dan contoh Kata Hubung yang diberikan. Guru menentukan ayat yang boleh diterima |
Refleksi | **P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dengan latihan, raptai & pertandingan pasukan Bicara Berirama |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1 (MINGGU 25)
Tarikh | 20.06.2013 (Khamis) |
Kelas | 1N |
Masa | 3.25-4.35 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu – Tatabahasa (Kata Hubung) |
Tajuk | Kata Hubung |
Tujuan | Melatih pelajar membina ayat di samping membuat latih tubi menggunakan Kata Hubung yang betul |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan maksud dan penggunaan setiap Kata Hubung bersesuaian mengikut situasi yang diberikan |
Hasil Pembelajaran | Menaakul perkara yang tersurat & tersirat |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Pelajar berbincang tentang maksud dan contoh Kata Hubung yang diberikan. Guru menentukan ayat yang boleh diterima |
Refleksi | **P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dengan latihan, raptai & pertandingan pasukan Bicara Berirama |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1 (MINGGU 25)
Tarikh | 20.06.2013 (Khamis) |
Kelas | 1F |
Masa | 5.10-6.20 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu (Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) – sambungan P&P |
Tajuk | Perbincangan soalan berbentuk Struktur & Karangan |
Tujuan | Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Tumpuan |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | **P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dengan latihan, raptai & pertandingan pasukan Bicara Berirama |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1 (MINGGU 25)
Tarikh | 21.06.2013 (Jumaat) |
Kelas | 1F |
Masa | 4.00-5.10 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu – Tatabahasa (Kata Hubung) |
Tajuk | Kata Hubung |
Tujuan | Melatih pelajar membina ayat di samping membuat latih tubi menggunakan Kata Hubung yang betul |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan maksud dan penggunaan setiap Kata Hubung bersesuaian mengikut situasi yang diberikan |
Hasil Pembelajaran | Menaakul perkara yang tersurat & tersirat |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Pelajar berbincang tentang maksud dan contoh Kata Hubung yang diberikan. Guru menentukan ayat yang boleh diterima |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan keadaan kelas adalah terkawal |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1 (MINGGU 26)
- Tarikh : 24.06.2013 hingga 28.06.2013 (1 minggu)
- Tiada P&P: Hari Sukan Tahunan Sekolah
Terima kasih kerana telah meyediakan blog rph dengan kemas, lengkap dan menarik.
ReplyDeleteBekerja dengan penuh kerelaan akan menimbulkan keriangan tetapi bekerja dengan paksaan akan menimbulkan kebosanan dan tekanan.
Rela atau dipaksa ---- kita kena buat rph kerana kita guru! Tahniah kerana anda buat dengan rela.