RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 29)
Tarikh | 16.07.2012 (Isnin) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral (bermulanya minggu pembentangan kumpulan mengikut tajuk yang telah diberi) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tumpuan, tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang sumbangan tokoh-tokoh pejuang tanah air serta kemajuan yang dikecapi Malaysia pada hari ini hasil daripada kemerdekaan yang dikecapi rakyat. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar membentangkan hasil tugasan mereka dengan baik dan latihan terpaksa dilanjutkan kehari yang seterusnya akibat kesuntukan masa |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 29)
Tarikh | 16.07.2012 (Isnin) |
Kelas | 4K9 |
Masa | 9.45-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral (bermulanya minggu pembentangan kumpulan mengikut tajuk yang telah diberi) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tumpuan, tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang sumbangan tokoh-tokoh pejuang tanah air serta kemajuan yang dikecapi Malaysia pada hari ini hasil daripada kemerdekaan yang dikecapi rakyat. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar membentangkan hasil tugasan mereka dengan baik di samping mendapat bimbingan daripada guru |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 29)
Tarikh | 16.07.2012 (Isnin) |
Kelas | 5S4 |
Masa | 12.05-12.40tghri |
Subjek | Pendidikan Moral (bermulanya minggu pembentangan kumpulan mengikut tajuk yang telah diberi) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerjasama |
Aktiviti | Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang sumbangan tokoh-tokoh pejuang tanah air serta kemajuan yang dikecapi Malaysia pada hari ini hasil daripada kemerdekaan yang dikecapi rakyat. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar membentangkan hasil tugasan kumpulan masing-masing |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 29)
Tarikh | 17.07.2012 (Selasa) |
Kelas | 5K2 |
Masa | 7.05-8.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral (bermulanya minggu pembentangan kumpulan mengikut tajuk yang telah diberi) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerajinan, tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang sumbangan tokoh-tokoh pejuang tanah air serta kemajuan yang dikecapi Malaysia pada hari ini hasil daripada kemerdekaan yang dikecapi rakyat. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar memberikan kerjasama yang baik semasa sesi pembentangan dijalankan |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 29)
Tarikh | 17.07.2012 (Selasa) |
Kelas | 5K5 |
Masa | 10.20-11.30pg |
Subjek | Pendidikan Moral (bermulanya minggu pembentangan kumpulan mengikut tajuk yang telah diberi) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang sumbangan tokoh-tokoh pejuang tanah air serta kemajuan yang dikecapi Malaysia pada hari ini hasil daripada kemerdekaan yang dikecapi rakyat. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan sesi pembentangan adalah memuaskan |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 29)
Tarikh | 17.07.2012 (Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Masa | 12.05-12.40tghri |
Subjek | Pendidikan Moral (bermulanya minggu pembentangan kumpulan mengikut tajuk yang telah diberi) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang sumbangan tokoh-tokoh pejuang tanah air serta kemajuan yang dikecapi Malaysia pada hari ini hasil daripada kemerdekaan yang dikecapi rakyat. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan sesi pembentangan berlangsung dalam keadaan yang baik serta pelajar dilihat amat berminat dengan tajuk yang dibentangkan kumpulan tersebut |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 29)
Tarikh | 18.07.2012 (Rabu) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral (sambungan P&P - pembentangan kumpulan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab, kerjasama |
Aktiviti | Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang sumbangan tokoh-tokoh pejuang tanah air serta kemajuan yang dikecapi Malaysia pada hari ini hasil daripada kemerdekaan yang dikecapi rakyat. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan sesi pembentangan berlangsung dalam keadaan yang memuaskan |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 29)
Tarikh | 18.07.2012 (Rabu) |
Kelas | 5S4 |
Masa | 10.20-11.30pg |
Subjek | Pendidikan Moral (sambungan P&P - pembentangan kumpulan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tumpuan |
Aktiviti | Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang sumbangan tokoh-tokoh pejuang tanah air serta kemajuan yang dikecapi Malaysia pada hari ini hasil daripada kemerdekaan yang dikecapi rakyat. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan sesi pembentangan adalah memuaskan |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 29)
Tarikh | 19.07.2012 (Khamis) |
Kelas | 5K2 |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral (sambungan P&P - pembentangan kumpulan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tumpuan |
Aktiviti | Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang sumbangan tokoh-tokoh pejuang tanah air serta kemajuan yang dikecapi Malaysia pada hari ini hasil daripada kemerdekaan yang dikecapi rakyat. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar meneruskan tugasan menyalin nota/isi-isi penting berdasarkan hasil pembentangan kumpulan tersebut |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 29)
Tarikh | 19.07.2012 (Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Masa | 10.55-12.05tghri |
Subjek | Pendidikan Moral (sambungan P&P - pembentangan kumpulan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang sumbangan tokoh-tokoh pejuang tanah air serta kemajuan yang dikecapi Malaysia pada hari ini hasil daripada kemerdekaan yang dikecapi rakyat. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar meneruskan tugasan menyalin nota/isi-isi penting berdasarkan hasil pembentangan kumpulan tersebut |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 29)
Tarikh | 20.07.2012 (Jumaat) |
Kelas | 5K5 |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral (sambungan P&P - pembentangan kumpulan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang sumbangan tokoh-tokoh pejuang tanah air serta kemajuan yang dikecapi Malaysia pada hari ini hasil daripada kemerdekaan yang dikecapi rakyat. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar dilihat amat berminat dengan tajuk pembentangan kumpulan tersebut |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 29)
Tarikh | 20.07.2012 (Jumaat) |
Kelas | 4K9 |
Masa | 9.40-10.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral (sambungan P&P - pembentangan kumpulan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang sumbangan tokoh-tokoh pejuang tanah air serta kemajuan yang dikecapi Malaysia pada hari ini hasil daripada kemerdekaan yang dikecapi rakyat. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar membentangkan hasil tugasan mereka dengan baik di samping mendapat bimbingan dari guru |
No comments:
Post a Comment