RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 28)
Tarikh | 09.07.2012 (Isnin) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral (meneruskan tugasan kumpulan untuk persediaan pembentangan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi & Keamanan dan Keharmonian |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja, pen marker dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerjasama |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar meneruskan tugasan mereka seperti biasa dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 28)
Tarikh | 09.07.2012 (Isnin) |
Kelas | 4K9 |
Masa | 9.45-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral (meneruskan tugasan kumpulan untuk persediaan pembentangan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi & Keamanan dan Keharmonian |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja, pen marker dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerjasama |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan dengan baik dalam keadaan kelas yang agak memuaskan |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 28)
Tarikh | 09.07.2012 (Isnin) |
Kelas | 5S4 |
Masa | 12.05-12.40tghri |
Subjek | Pendidikan Moral (meneruskan tugasan kumpulan untuk persediaan pembentangan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi & Keamanan dan Keharmonian |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja, pen marker dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerjasama |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P dapat dilaksanakan dengan berjaya seperti yang dirancang |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 28)
Tarikh | 10.07.2012 (Selasa) |
Kelas | 5K2 |
Masa | 7.05-8.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral (meneruskan tugasan kumpulan untuk persediaan pembentangan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi & Keamanan dan Keharmonian |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja, pen marker dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerjasama |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar agak aktif bertanya dalam kelas |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 28)
Tarikh | 10.07.2012 (Selasa) |
Kelas | 5K5 |
Masa | 10.20-11.30pg |
Subjek | Pendidikan Moral (meneruskan tugasan kumpulan untuk persediaan pembentangan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi & Keamanan dan Keharmonian |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja, pen marker dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan murid memberi kerjasama dalam masa yang diperuntukkan kepada mereka untuk menyiapkan tugasan tersebut |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 28)
Tarikh | 10.07.2012 (Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Masa | 12.05-12.40tghri |
Subjek | Pendidikan Moral (meneruskan tugasan kumpulan untuk persediaan pembentangan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi & Keamanan dan Keharmonian |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja, pen marker dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab, kerajinan |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar melaksanakan tugasan menyiapkan kertas pembentangan yang diberi dengan baik dan memuaskan |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 28)
Tarikh | 11.07.2012 (Rabu) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral (meneruskan tugasan kumpulan untuk persediaan pembentangan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi & Keamanan dan Keharmonian |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja, pen marker dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab, kerajinan |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar mudah memahami kaedah/cara menyiapkan tugasan yang diberi dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 28)
Tarikh | 11.07.2012 (Rabu) |
Kelas | 5S4 |
Masa | 10.20-11.30pg |
Subjek | Pendidikan Moral (meneruskan tugasan kumpulan untuk persediaan pembentangan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi & Keamanan dan Keharmonian |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja, pen marker dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tumpuan |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar membuat kerja dengan bersungguh-sungguh |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 28)
Tarikh | 12.07.2012 (Khamis) |
Kelas | 5K2 |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral (meneruskan tugasan kumpulan untuk persediaan pembentangan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi & Keamanan dan Keharmonian |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja, pen marker dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Hormat-menghormati |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar memberi kerjasama yang baik ketika guru mengajar |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 28)
Tarikh | 12.07.2012 (Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Masa | 10.55-12.05tghri |
Subjek | Pendidikan Moral (meneruskan tugasan kumpulan untuk persediaan pembentangan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi & Keamanan dan Keharmonian |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja, pen marker dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerjasama kumpulan |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan kebanyakan pelajar memberikan nilai murni yang dipelajari dengan betul melalui tugasan yang dihasilkan mereka |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 28)
Tarikh | 13.07.2012 (Jumaat) |
Kelas | 5K5 |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral (meneruskan tugasan kumpulan untuk persediaan pembentangan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi & Keamanan dan Keharmonian |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja, pen marker dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerjasama kumpulan |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan kebanyakan pelajar masih lagi menyiapkan tugasan yang diberi dengan adanya kerjasama yang baik dalam kumpulan masing-masing |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 28)
Tarikh | 13.07.2012 (Jumaat) |
Kelas | 4K9 |
Masa | 9.40-10.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral (meneruskan tugasan kumpulan untuk persediaan pembentangan) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi & Keamanan dan Keharmonian |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja, pen marker dan kertas mahjung |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerjasama |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan keadaan kelas terkawal |
No comments:
Post a Comment