RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 26)
Tarikh | 25.06.2012 (Isnin) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembahagian kumpulan untuk pembentangan) & latihan soalan-soalan peperiksaan |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan & Alam Sekitar yang telah dipelajari |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab, tumpuan |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar dilihat memberi tumpuan penuh semasa proses pengajaran |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 26)
Tarikh | 25.06.2012 (Isnin) |
Kelas | 4K9 |
Masa | 9.45-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembahagian kumpulan untuk pembentangan) & latihan soalan-soalan peperiksaan |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan & Alam Sekitar yang telah dipelajari |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab, tumpuan |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar dilihat memberi kerjasama yang baik ketika guru memberi penerangan tentang kerja kumpulan |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 26)
Tarikh | 25.06.2012 (Isnin) |
Kelas | 5S4 |
Masa | 12.05-12.40tghri |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembahagian kumpulan untuk pembentangan) & latihan soalan-soalan peperiksaan |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan & Alam Sekitar yang telah dipelajari |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab, tumpuan |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar dilihat mencari maklumat yang dikehendaki berdasarkan buku teks |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 26)
Tarikh | 26.06.2012 (Selasa) |
Kelas | 5K2 |
Masa | 7.05-8.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembahagian kumpulan untuk pembentangan) & latihan soalan-soalan peperiksaan |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan & Alam Sekitar yang telah dipelajari |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab, tumpuan |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar dilihat membahagikan tugasan kepada ahli kumpulan masing-masing |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 26)
Tarikh | 26.06.2012 (Selasa) |
Kelas | 5K5 |
Masa | 10.20-11.30pg |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembahagian kumpulan untuk pembentangan) & latihan soalan-soalan peperiksaan |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan & Alam Sekitar yang telah dipelajari |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab, tumpuan |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar memberi tumpuan sepenuhnya terhadap penerangan guru |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 26)
Tarikh | 26.06.2012 (Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Masa | 12.05-12.40tghri |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembahagian kumpulan untuk pembentangan) & latihan soalan-soalan peperiksaan |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan & Alam Sekitar yang telah dipelajari |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab, tumpuan |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan bagi menyiapkan tugasan pembentangan yang perlu dibuat oleh mereka. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar memberi tumpuan sepenuhnya terhadap tugasan yang perlu dilaksanakan oleh mereka secara berkumpulan |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 26)
Tarikh | 27.06.2012 (Rabu) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral - latihan soalan-soalan peperiksaan |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan & Alam Sekitar yang telah dipelajari |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | ** P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dengan lawatan sambil belajar di UNIMAS |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 26)
Tarikh | 27.06.2012 (Rabu) |
Kelas | 5S4 |
Masa | 10.20-11.30pg |
Subjek | Pendidikan Moral - latihan soalan-soalan peperiksaan |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan & Alam Sekitar yang telah dipelajari |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | ** P&P ditangguhkan kerana guru terlibat dengan lawatan sambil belajar di UNIMAS |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 26)
Tarikh | 28.06.2012 (Khamis) |
Kelas | 5K2 |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral - latihan soalan-soalan peperiksaan |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan & Alam Sekitar yang telah dipelajari |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar membuat latihan yang diberi oleh guru dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 26)
Tarikh | 28.06.2012 (Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Masa | 10.55-12.05tghri |
Subjek | Pendidikan Moral - latihan soalan-soalan peperiksaan |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan & Alam Sekitar yang telah dipelajari |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar membuat latihan yang diberi oleh guru dengan baik dan memuaskan |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 26)
Tarikh | 29.06.2012 (Jumaat) |
Kelas | 5K5 |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral - latihan soalan-soalan peperiksaan |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan & Alam Sekitar yang telah dipelajari |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar menyiapkan latihan yang diberi oleh guru dengan baik dan memuaskan |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 26)
Tarikh | 29.06.2012 (Jumaat) |
Kelas | 4K9 |
Masa | 9.40-10.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral - latihan soalan-soalan peperiksaan |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan & Alam Sekitar yang telah dipelajari |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar dilihat mematuhi setiap arahan guru dengan baik dalam usaha menyiapkan tugasan kumpulan yang diberi |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 27)
Tarikh | 02.07.2012 (Isnin) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral - latihan soalan-soalan peperiksaan (sambungan P&P minggu lepas) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan & Alam Sekitar yang telah dipelajari |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar mematuhi setiap arahan guru dengan membuat latihan tersebut |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 27)
Tarikh | 02.07.2012 (Isnin) |
Kelas | 4K9 |
Masa | 9.45-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral - latihan soalan-soalan peperiksaan (sambungan P&P minggu lepas) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan & Alam Sekitar yang telah dipelajari |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan keadaan kelas terkawal |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 27)
Tarikh | 02.07.2012 (Isnin) |
Kelas | 5S4 |
Masa | 12.05-12.40tghri |
Subjek | Pendidikan Moral - latihan soalan-soalan peperiksaan (sambungan P&P minggu lepas) |
Tajuk | Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan & Alam Sekitar yang telah dipelajari |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks, buku kerja |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan keadaan kelas terkawal |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 & T5 (MINGGU 27)
- Tarikh : 03.07.2012 hingga 05.07.2012
- Tiada P&P : Sukan Tahunan Sekolah
- Tarikh : 06.07.2012 (Jumaat) (Cuti Peristiwa)
Blog menarik dan Rph kemaskini. Tahniah, dan teruskan usaha cikgu ke arah pencapaian P&P yang berkualiti
ReplyDelete