RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 12)
Tarikh | 19.03.2012 (Isnin) |
Kelas | 5K2 |
Masa | 7.05-8.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan / Ujian 1) |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
Tujuan | Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Ujian 1 |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Menghormati guru, usaha |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar kerana pelajar dilihat memberi tumpuan sepenuhnya terhadap perbincangan dan pembetulan jawapan kertas peperiksaan mereka |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 12)
Tarikh | 19.03.2012 (Isnin) |
Kelas | 4K9 |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan / Ujian 1) |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
Tujuan | Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Ujian 1 |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar membuat pembetulan jawapan di dalam buku latihan masing-masing |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 12)
Tarikh | 19.03.2012 (Isnin) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 10.55-12.05tghri |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan / Ujian 1) |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
Tujuan | Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Ujian 1 |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar melaksanakan setiap arahan guru dengan baik |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 12)
Tarikh | 20.03.2012 (Selasa) |
Kelas | 4K5 |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan / Ujian 1) |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
Tujuan | Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Ujian 1 |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Kerjasama |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan keadaan kelas adalah terkawal yang mana pelajar mengikut setiap arahan dan panduan yang diberi oleh guru dalam membuat pembetulan keatas kertas peperiksaan mereka |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 12)
Tarikh | 20.03.2012 (Selasa) |
Kelas | 5K5 |
Masa | 9.45-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan / Ujian 1) |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
Tujuan | Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Ujian 1 |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Kesungguhan |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar membuat pembetulan jawapan seperti yang diminta oleh guru |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 12)
Tarikh | 20.03.2012 (Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Masa | 12.05-12.40tghri |
Subjek | Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Peperiksaan / Ujian 1) |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
Tujuan | Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Ujian 1 |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar telah berjaya menyiapkan semua tugasan yang diberi dengan baik dan memuaskan |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 12)
Tarikh | 21.03.2012 (Rabu) |
Kelas | 4K9 |
Masa | 9.45-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral) |
Tujuan | Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru |
BBM | Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar |
Objektif P&P | Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan |
Hasil Pembelajaran | Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi |
Refleksi | P&P berjalan lancar kerana kebanyakan pelajar telah berjaya menyiapkan beberapa tugasan yang dikehendaki dengan baik seperti yang dikehendaki |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 12)
Tarikh | 21.03.2012 (Rabu) |
Kelas | 5K2 |
Masa | 10.55-12.05tghri |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral) |
Tujuan | Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru |
BBM | Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar |
Objektif P&P | Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan |
Hasil Pembelajaran | Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar dilihat melaksanakan tugasan yang diberikan dengan baik berdasarkan tunjuk ajar daripada guru |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 12)
Tarikh | 22.03.2012 (Khamis) |
Kelas | 5K5 |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral) |
Tujuan | Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru |
BBM | Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar |
Objektif P&P | Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan |
Hasil Pembelajaran | Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar dilihat dapat menghasilkan tugasan yang memuaskan walaupun tidak siap sepenuhnya |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 12)
Tarikh | 22.03.2012 (Khamis) |
Kelas | 4K5 |
Masa | 9.45-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral) |
Tujuan | Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru |
BBM | Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar |
Objektif P&P | Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan |
Hasil Pembelajaran | Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar dilihat dapat menghasilkan tugasan yang memuaskan |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 12)
Tarikh | 23.03.2012 (Jumaat) |
Kelas | 4S3 |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral) |
Tujuan | Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru |
BBM | Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar |
Objektif P&P | Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan |
Hasil Pembelajaran | Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan kebanyakan pelajar menghasilkan tugasan yang agak cantik dan kemas |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 12)
Tarikh | 23.03.2012 (Jumaat) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 10.40-11.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral) |
Tujuan | Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru |
BBM | Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan akhbar |
Objektif P&P | Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan |
Hasil Pembelajaran | Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan keadaan kelas terkawal |
No comments:
Post a Comment