RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 2)
Tarikh | 09.01.2012 (Isnin) |
Kelas | 5K2 |
Masa | 7.05-8.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (kepercayaan kepada Tuhan) |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kekuasaan ciptaan Tuhan yang tiada tolok bandingnya |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud Kepercayaan Kepada Tuhan |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Pelajar didedahkan dengan contoh-contoh kekuasaan / kebijaksanaan Tuhan dalam mencipta alam semesta. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | Terdapat segelintir pelajar yang masih tidak memahami dan mengingati maksud kepercayaan kepada Tuhan dan tindakan susulan akan dijalankan untuk memastikan kefahaman mereka tentang topik yang dibincangkan melalui latihan yang diadakan secara lebih intensif |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 2)
Tarikh | 09.01.2012 (Isnin) |
Kelas | 4K9 |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (kepercayaan kepada Tuhan) |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kekuasaan ciptaan Tuhan yang tiada tolok bandingnya |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud Kepercayaan Kepada Tuhan |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Pelajar didedahkan dengan contoh-contoh kekuasaan / kebijaksanaan Tuhan dalam mencipta alam semesta. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan lancar yang mana pelajar dapat menyatakan pendapat dan pada masa yang sama dibimbing oleh guru untuk menentukan isi / maklumat yang tepat dan berguna |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 2)
Tarikh | 09.01.2012 (Isnin) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 10.55-12.05 tghri |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (kepercayaan kepada Tuhan) |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kekuasaan ciptaan Tuhan yang tiada tolok bandingnya |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud Kepercayaan Kepada Tuhan |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Pelajar didedahkan dengan contoh-contoh kekuasaan / kebijaksanaan Tuhan dalam mencipta alam semesta. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan lancar kerana kebanyakan pelajar memahami dan mengingati maksud kepercayaan kepada Tuhan beserta contohnya |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 2)
Tarikh | 10.01.2012 (Selasa) |
Kelas | 4K5 |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (kepercayaan kepada Tuhan) |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kekuasaan ciptaan Tuhan yang tiada tolok bandingnya |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud Kepercayaan Kepada Tuhan |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Pelajar didedahkan dengan contoh-contoh kekuasaan / kebijaksanaan Tuhan dalam mencipta alam semesta. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan lancar yang mana pelajar mematuhi dan mengikuti setiap arahan guru bagi memastikan P&P berjalan lancar |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 2)
Tarikh | 10.01.2012 (Selasa) |
Kelas | 5K5 |
Masa | 9.45-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (kepercayaan kepada Tuhan) |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kekuasaan ciptaan Tuhan yang tiada tolok bandingnya |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud Kepercayaan Kepada Tuhan |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Pelajar didedahkan dengan contoh-contoh kekuasaan / kebijaksanaan Tuhan dalam mencipta alam semesta. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan hampir keseluruhan pelajar memahami maksud nilai yang diterangkan oleh guru |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 2)
Tarikh | 10.01.2012 (Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Masa | 12.05-12.40tghri |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (kepercayaan kepada Tuhan) |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kekuasaan ciptaan Tuhan yang tiada tolok bandingnya |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud Kepercayaan Kepada Tuhan |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Pelajar didedahkan dengan contoh-contoh kekuasaan / kebijaksanaan Tuhan dalam mencipta alam semesta. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan hampir keseluruhan pelajar memahami setiap perbezaan nilai yang diterangkan oleh guru . Sebahagian besar pelajar di kelas ini sangat aktif dalam setiap perbincangan secara berkumpulan berkenaan tajuk yang diberi oleh guru |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 2)
Tarikh | 11.01.2012 (Rabu) |
Kelas | 4K9 |
Masa | 9.45-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (kepercayaan kepada Tuhan) - bahagian B: esei |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kekuasaan ciptaan Tuhan yang tiada tolok bandingnya |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud Kepercayaan Kepada Tuhan |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Pelajar didedahkan dengan contoh-contoh kekuasaan / kebijaksanaan Tuhan dalam mencipta alam semesta. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar berusaha menyiapkan karangan tentang nilai yang dipelajari |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 2)
Tarikh | 11.01.2012 (Rabu) |
Kelas | 5K2 |
Masa | 10.55-12.05tghri |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (kepercayaan kepada Tuhan) - bahagian B: esei |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kekuasaan ciptaan Tuhan yang tiada tolok bandingnya |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud Kepercayaan Kepada Tuhan |
Penerapan Nilai | Usaha |
Aktiviti | Pelajar didedahkan dengan contoh-contoh kekuasaan / kebijaksanaan Tuhan dalam mencipta alam semesta. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar berupaya menghasilkan karangan tentang nilai yang dipelajari di samping mendapat bimbingan dan tunjuk ajar dari guru |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 2)
Tarikh | 12.01.2012 (Khamis) |
Kelas | 5K5 |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (kepercayaan kepada Tuhan) - bahagian B: esei |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kekuasaan ciptaan Tuhan yang tiada tolok bandingnya |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud Kepercayaan Kepada Tuhan |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Pelajar didedahkan dengan contoh-contoh kekuasaan / kebijaksanaan Tuhan dalam mencipta alam semesta. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar cuba sedaya upaya menghasilkan karangan berkenaan dengan nilai yang dipelajari. Mereka juga aktif bertanya sekiranya tidak faham |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 2)
Tarikh | 12.01.2012 (Khamis) |
Kelas | 4K5 |
Masa | 9.45-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (kepercayaan kepada Tuhan) - bahagian B: esei |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kekuasaan ciptaan Tuhan yang tiada tolok bandingnya |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud Kepercayaan Kepada Tuhan |
Penerapan Nilai | Usaha |
Aktiviti | Pelajar didedahkan dengan contoh-contoh kekuasaan / kebijaksanaan Tuhan dalam mencipta alam semesta. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan lancar tetapi terdapat segelintir pelajar yang pasif dalam setiap perbincangan yang dijalankan dalam kelas. Maka tindakan guru bagi melibatkan pelajar dalam perbincangan kumpulan dipergiatkan lagi |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 2)
Tarikh | 13.01.2012 (Jumaat) |
Kelas | 4S3 |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (kepercayaan kepada Tuhan) - bahagian B: esei |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kekuasaan ciptaan Tuhan yang tiada tolok bandingnya |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud Kepercayaan Kepada Tuhan |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Pelajar didedahkan dengan contoh-contoh kekuasaan / kebijaksanaan Tuhan dalam mencipta alam semesta. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan lancar. Malangnya, terdapat segelintir pelajar bercakap dibelakang ketika guru mengajar. Maka tindakan guru untuk melibatkan pelajar dalam perbincangan kumpulan dilaksanakan |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 2)
Tarikh | 13.01.2012 (Jumaat) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 10.40-11.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (kepercayaan kepada Tuhan) - bahagian B: esei |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kekuasaan ciptaan Tuhan yang tiada tolok bandingnya |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud Kepercayaan Kepada Tuhan |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Pelajar didedahkan dengan contoh-contoh kekuasaan / kebijaksanaan Tuhan dalam mencipta alam semesta. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan lancar kerana kebanyakan pelajar memahami dan mengingati maksud nilai-nilai dalam perkembangan diri (kepercayaan kepada Tuhan) |
No comments:
Post a Comment