Thursday, August 2, 2012

RPH (minggu 31)

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T4 (MINGGU 31)

Tarikh

30.07.2012 (Isnin)

Kelas

4MPV

Masa

8.15-9.25pg

Subjek

Pendidikan Moral (pembentangan kumpulan mengikut tajuk yang telah diberi)

Tajuk

Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia (sambungan P&P)

Tujuan

Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas

BBM

Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung

Objektif P&P

Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari)

Penerapan Nilai

Kerjasama, tanggungjawab

Aktiviti

Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang hak kanak-kanak, wanita, pekerja, Orang Kurang Upaya (OKU) dan pengguna. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan maklumat tambahan turut diberi oleh guru


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T4 (MINGGU 31)

Tarikh

30.07.2012 (Isnin)

Kelas

4K9

Masa

9.45-10.55pg

Subjek

Pendidikan Moral (pembentangan kumpulan mengikut tajuk yang telah diberi)

Tajuk

Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia (sambungan P&P)

Tujuan

Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas

BBM

Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung

Objektif P&P

Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari)

Penerapan Nilai

Tumpuan

Aktiviti

Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang hak kanak-kanak, wanita, pekerja, Orang Kurang Upaya (OKU) dan pengguna. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan guru menjelaskan dengan lebih mendalam tentang tajuk yang diajarkan


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T5 (MINGGU 31)

Tarikh

30.07.2012 (Isnin)

Kelas

5S4

Masa

12.05-12.40tghri

Subjek

Pendidikan Moral (pembentangan kumpulan mengikut tajuk yang telah diberi)

Tajuk

Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia (sambungan P&P)

Tujuan

Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas

BBM

Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung

Objektif P&P

Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari)

Penerapan Nilai

Tanggungjawab

Aktiviti

Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang hak kanak-kanak, wanita, pekerja, Orang Kurang Upaya (OKU) dan pengguna. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan kebanyakan pelajar amat berminat dengan tajuk yang dipelajari


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T5 (MINGGU 31)

Tarikh

31.07.2012 (Selasa)

Kelas

5K2

Masa

7.05-8.15pg

Subjek

Pendidikan Moral (pembentangan kumpulan mengikut tajuk yang telah diberi)

Tajuk

Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia (sambungan P&P)

Tujuan

Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas

BBM

Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung

Objektif P&P

Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari)

Penerapan Nilai

Tanggungjawab

Aktiviti

Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang hak kanak-kanak, wanita, pekerja, Orang Kurang Upaya (OKU) dan pengguna. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar menyalin nota seperti yang diarahkan


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T5 (MINGGU 31)

Tarikh

31.07.2012 (Selasa)

Kelas

5K5

Masa

10.20-11.30pg

Subjek

Pendidikan Moral (pembentangan kumpulan mengikut tajuk yang telah diberi)

Tajuk

Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia (sambungan P&P)

Tujuan

Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas

BBM

Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung

Objektif P&P

Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari)

Penerapan Nilai

Tanggungjawab

Aktiviti

Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang hak kanak-kanak, wanita, pekerja, Orang Kurang Upaya (OKU) dan pengguna. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar menyalin nota seperti yang dikehendaki guru


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T4 (MINGGU 31)

Tarikh

31.07.2012 (Selasa)

Kelas

4S3

Masa

12.05-12.40tghri

Subjek

Pendidikan Moral (pembentangan kumpulan mengikut tajuk yang telah diberi)

Tajuk

Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia (sambungan P&P)

Tujuan

Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas

BBM

Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung

Objektif P&P

Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari)

Penerapan Nilai

Tanggungjawab

Aktiviti

Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang hak kanak-kanak, wanita, pekerja, Orang Kurang Upaya (OKU) dan pengguna. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan keadaan kelas adalah terkawal


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T4 (MINGGU 31)

Tarikh

01.08.2012 (Rabu)

Kelas

4MPV

Masa

8.15-9.25pg

Subjek

Pendidikan Moral (sambungan P&P - pembentangan kumpulan)

Tajuk

Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

Tujuan

Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas

BBM

Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung

Objektif P&P

Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari)

Penerapan Nilai

Tumpuan

Aktiviti

Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang hak kanak-kanak, wanita, pekerja, Orang Kurang Upaya (OKU) dan pengguna. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar memberi tumpuan yang sepenuhnya


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T5 (MINGGU 31)

Tarikh

01.08.2012 (Rabu)

Kelas

5S4

Masa

10.20-11.30pg

Subjek

Pendidikan Moral (sambungan P&P - pembentangan kumpulan)

Tajuk

Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

Tujuan

Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas

BBM

Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung

Objektif P&P

Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari)

Penerapan Nilai

Tumpuan

Aktiviti

Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang hak kanak-kanak, wanita, pekerja, Orang Kurang Upaya (OKU) dan pengguna. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar meneruskan tugasan menyalin nota berdasarkan kertas mahjung yang dipamerkan di hadapan


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T5 (MINGGU 31)

Tarikh

02.08.2012 (Khamis)

Kelas

5K2

Masa

8.15-9.25pg

Subjek

Pendidikan Moral (sambungan P&P - pembentangan kumpulan)

Tajuk

Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

Tujuan

Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas

BBM

Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung

Objektif P&P

Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari)

Penerapan Nilai

Tumpuan

Aktiviti

Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang hak kanak-kanak, wanita, pekerja, Orang Kurang Upaya (OKU) dan pengguna. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar dilihat mampu menjawab setiap soalan yang diajukan oleh pelajar lain dengan baik dan memuaskan


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T4 (MINGGU 31)

Tarikh

02.08.2012 (Khamis)

Kelas

4S3

Masa

10.55-12.05tghri

Subjek

Pendidikan Moral (sambungan P&P - pembentangan kumpulan)

Tajuk

Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

Tujuan

Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas

BBM

Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung

Objektif P&P

Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari)

Penerapan Nilai

Tumpuan

Aktiviti

Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang hak kanak-kanak, wanita, pekerja, Orang Kurang Upaya (OKU) dan pengguna. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar dilihat memberi tumpuan sepenuhnya ketika guru mengajar


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T5 (MINGGU 31)

Tarikh

03.08.2012 (Jumaat)

Kelas

5K5

Masa

8.15-9.25pg

Subjek

Pendidikan Moral (sambungan P&P - pembentangan kumpulan)

Tajuk

Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

Tujuan

Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas

BBM

Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung

Objektif P&P

Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari)

Penerapan Nilai

Tumpuan

Aktiviti

Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang hak kanak-kanak, wanita, pekerja, Orang Kurang Upaya (OKU) dan pengguna. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar meneruskan tugasan menyalin nota tambahan yang telah diberikan kepada mereka


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T4 (MINGGU 31)

Tarikh

03.08.2012 (Jumaat)

Kelas

4K9

Masa

9.40-10.40pg

Subjek

Pendidikan Moral (sambungan P&P - pembentangan kumpulan)

Tajuk

Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

Tujuan

Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas

BBM

Buku latihan, buku teks, buku kerja dan kertas mahjung

Objektif P&P

Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan latihan yang dibuat

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari)

Penerapan Nilai

Tumpuan

Aktiviti

Guru meminta pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang hak kanak-kanak, wanita, pekerja, Orang Kurang Upaya (OKU) dan pengguna. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar meneruskan tugasan menyalin nota tentang tajuk yang dipelajari


 


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment