RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 18)
Tarikh | 30.04.2012 (Isnin) |
Kelas | 4K9 |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Alam Sekitar (menyayangi dan menghargai alam sekitar) |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai menyayangi dan menghargai alam sekitar |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud nilai tanggungjawab terhadap keluarga yang telah dipelajari minggu lepas (hafalan setiap nilai yang telah dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tumpuan |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan / perbincangan aktiviti 'fikir dan jawab' berpandukan buku teks, pelajar juga didedahkan dengan kepentingan hutan, faktor dan langkah-langkah mengatasi pencemaran alam sekitar. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan dengan lancar dan pelajar berjaya mendapatkan maklumat yang dikehendaki oleh guru tentang tajuk yang dipelajari pada hari ini berdasarkan buku teks |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 18)
Tarikh | 30.04.2012 (Isnin) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 9.45-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Alam Sekitar (menyayangi dan menghargai alam sekitar) |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai menyayangi dan menghargai alam sekitar |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud nilai tanggungjawab terhadap keluarga yang telah dipelajari minggu lepas (hafalan setiap nilai yang telah dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerjasama |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan / perbincangan aktiviti 'fikir dan jawab' berpandukan buku teks, pelajar juga didedahkan dengan kepentingan hutan, faktor dan langkah-langkah mengatasi pencemaran alam sekitar. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan dengan lancar dan kebanyakan pelajar memahami tajuk yang dipelajari mereka pada hari ini |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 18)
Tarikh | 30.04.2012 (Isnin) |
Kelas | 5S4 |
Masa | 12.05-12.40tghri |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Alam Sekitar (menyayangi dan menghargai alam sekitar) |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai menyayangi dan menghargai alam sekitar |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud nilai tanggungjawab terhadap keluarga yang telah dipelajari minggu lepas (hafalan setiap nilai yang telah dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan / perbincangan aktiviti 'fikir dan jawab' berpandukan buku teks, pelajar juga didedahkan dengan kepentingan hutan, faktor dan langkah-langkah mengatasi pencemaran alam sekitar. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan dengan lancar dan kebanyakan pelajar mengingati maksud nilai yang telah dipelajari mereka |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 & T5 (MINGGU 18)
- Tarikh : 01.05.2012 (Selasa)
- Tiada P&P: Cuti Hari Pekerja
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 18)
Tarikh | 02.05.2012 (Rabu) |
Kelas | 4MPV |
Masa | 8.15-9.25pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Alam Sekitar (keharmonian antara manusia dengan alam sekitar) |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai keharmonian antara manusia dengan alam sekitar |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud nilai menyayangi dan menghargai alam sekitar yang telah dipelajari minggu lepas (hafalan setiap nilai yang telah dipelajari) |
Penerapan Nilai | Kerajinan |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan / perbincangan aktiviti 'fikir dan jawab' berpandukan buku teks, pelajar juga didedahkan dengan kepentingan program kitar semula / 3R (Reduce, Reuse & Recycle) serta langkah-langkah mengelakkan kemusnahan alam sekitar atau bencana alam. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan dengan lancar dan pelajar dilihat memahami tujuan sebenar kempen kitar semula yang diadakan oleh pihak kerajaan bagi membantu mengatasi serta mengurangkan pencemaran alam sekitar |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 18)
Tarikh | 02.05.2012 (Rabu) |
Kelas | 5S4 |
Masa | 9.45-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Alam Sekitar (keharmonian antara manusia dengan alam sekitar) |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai keharmonian antara manusia dengan alam sekitar |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud nilai menyayangi dan menghargai alam sekitar yang telah dipelajari minggu lepas (hafalan setiap nilai yang telah dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan / perbincangan aktiviti 'fikir dan jawab' berpandukan buku teks, pelajar juga didedahkan dengan kepentingan program kitar semula / 3R (Reduce, Reuse & Recycle) serta langkah-langkah mengelakkan kemusnahan alam sekitar atau bencana alam. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan dengan lancar walaupun terdapat segelintir pelajar yang membuat bising tetapi masih dapat dikawal |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 18)
Tarikh | 03.05.2012 (Khamis) |
Kelas | 5K2 |
Masa | 7.05-8.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Alam Sekitar (keharmonian antara manusia dengan alam sekitar) |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai keharmonian antara manusia dengan alam sekitar |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud nilai menyayangi dan menghargai alam sekitar yang telah dipelajari minggu lepas (hafalan setiap nilai yang telah dipelajari) |
Penerapan Nilai | Tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan / perbincangan aktiviti 'fikir dan jawab' berpandukan buku teks, pelajar juga didedahkan dengan kepentingan program kitar semula / 3R (Reduce, Reuse & Recycle) serta langkah-langkah mengelakkan kemusnahan alam sekitar atau bencana alam. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan dengan lancar dan pelajar dilihat dapat menjawab soalan latihan dengan baik serta memuaskan |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 18)
Tarikh | 03.05.2012 (Khamis) |
Kelas | 4K9 |
Masa | 9.45-10.55pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Alam Sekitar (keharmonian antara manusia dengan alam sekitar) |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai keharmonian antara manusia dengan alam sekitar |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud nilai menyayangi dan menghargai alam sekitar yang telah dipelajari minggu lepas (hafalan setiap nilai yang telah dipelajari) |
Penerapan Nilai | Hormat-menghormati, tekun |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan / perbincangan aktiviti 'fikir dan jawab' berpandukan buku teks, pelajar juga didedahkan dengan kepentingan program kitar semula / 3R (Reduce, Reuse & Recycle) serta langkah-langkah mengelakkan kemusnahan alam sekitar atau bencana alam. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan dengan lancar dan pelajar tekun menyalin nota / maklumat penting yang dicatat di papan hitam |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T4 (MINGGU 18)
Tarikh | 04.05.2012 (Jumaat) |
Kelas | 4S3 |
Masa | 7.05-8.15pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Alam Sekitar (keharmonian antara manusia dengan alam sekitar) |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai keharmonian antara manusia dengan alam sekitar |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud nilai menyayangi dan menghargai alam sekitar yang telah dipelajari minggu lepas (hafalan setiap nilai yang telah dipelajari) |
Penerapan Nilai | Berdikari, kerajinan |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan / perbincangan aktiviti 'fikir dan jawab' berpandukan buku teks, pelajar juga didedahkan dengan kepentingan program kitar semula / 3R (Reduce, Reuse & Recycle) serta langkah-langkah mengelakkan kemusnahan alam sekitar atau bencana alam. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan dengan lancar dan pelajar memberi tumpuan sepenuhnya ketika guru mengajar |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T5 (MINGGU 18)
Tarikh | 04.05.2012 (Jumaat) |
Kelas | 5K5 |
Masa | 9.40-10.40pg |
Subjek | Pendidikan Moral |
Tajuk | Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Alam Sekitar (keharmonian antara manusia dengan alam sekitar) |
Tujuan | Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas |
BBM | Buku latihan, buku teks |
Objektif P&P | Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai keharmonian antara manusia dengan alam sekitar |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan maksud nilai menyayangi dan menghargai alam sekitar yang telah dipelajari minggu lepas (hafalan setiap nilai yang telah dipelajari) |
Penerapan Nilai | Berdikari, tanggungjawab |
Aktiviti | Guru meminta pelajar membuat latihan / perbincangan aktiviti 'fikir dan jawab' berpandukan buku teks, pelajar juga didedahkan dengan kepentingan program kitar semula / 3R (Reduce, Reuse & Recycle) serta langkah-langkah mengelakkan kemusnahan alam sekitar atau bencana alam. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan |
Refleksi | P&P berjalan dengan lancar dan keadaan kelas adalah terkawal |
No comments:
Post a Comment