Friday, June 17, 2011

RPH (minggu 22,23, 24)

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

(MINGGU 22 DAN 23)

  • Tarikh : 30.05.2011 Hingga 10.06.2011
  • Tiada P&P: Cuti Pertengahan Tahun


     

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU

T1 (MINGGU 24)

Tarikh

13.06.2011 (Isnin)

Kelas

1C

Masa

12.50-2.00 ptg

Subjek

Bahasa Melayu (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun)

Tajuk

  • Soalan Objektif (40 soalan)

Tujuan

Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan

BBM

Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun

Objektif P&P

Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan

Penerapan Nilai

Tumpuan, tanggungjawab, kerajinan

Aktiviti

Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan hampir keseluruhan pelajar membuat pembetulan kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun tersebut


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU

T1 (MINGGU 24)

Tarikh

13.06.2011 (Isnin)

Kelas

1F

Masa

2.00-3.10 ptg

Subjek

Bahasa Melayu (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun)

Tajuk

  • Soalan Objektif (40 soalan)

Tujuan

Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan

BBM

Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun

Objektif P&P

Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan

Penerapan Nilai

Tumpuan, tanggungjawab, kerajinan

Aktiviti

Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan hampir keseluruhan pelajar membuat pembetulan kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun tersebut

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T3 (MINGGU 24)

Tarikh

13.06.2011 (Isnin)

Kelas

3D

Masa

4.35-5.10 ptg

Subjek

Pendidikan Moral (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun)

Tajuk

  • Soalan Objektif (50 soalan)

Tujuan

Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat

BBM

Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun

Objektif P&P

Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan

Penerapan Nilai

Menghormati guru, usaha

Aktiviti

Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar telah menyiapkan pembetulan tersebut dengan baik. Keputusan peperiksaan pelajar juga amat membanggakan kerana hampir keseluruhan pelajar mendapat 'A' dalam mata pelajaran Pendidikan Moral


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU

T2 (MINGGU 24)

Tarikh

14.06.2011 (Selasa)

Kelas

2G

Masa

12.50-2.00 ptg

Subjek

Bahasa Melayu (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun)

Tajuk

  • Soalan Objektif (40 soalan)

Tujuan

Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan

BBM

Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun

Objektif P&P

Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan

Penerapan Nilai

Tumpuan, tanggungjawab, kerajinan

Aktiviti

Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan hampir keseluruhan pelajar membuat pembetulan kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun tersebut dan keadaan kelas terkawal


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T3 (MINGGU 24)

Tarikh

14.06.2011 (Selasa)

Kelas

3E

Masa

2.00-3.10 ptg

Subjek

Pendidikan Moral (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun)

Tajuk

  • Soalan Objektif (50 soalan)

Tujuan

Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat

BBM

Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun

Objektif P&P

Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan

Penerapan Nilai

Menghormati guru, usaha

Aktiviti

Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar telah menyiapkan pembetulan tersebut dengan baik.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU

T1 (MINGGU 24)

Tarikh

15.06.2011 (Rabu)

Kelas

1F

Masa

12.50-2.00 ptg

Subjek

Bahasa Melayu (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun)

Tajuk

  • Soalan Subjektif (Ringkasan Karangan)

Tujuan

Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan

BBM

Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun

Objektif P&P

Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan

Penerapan Nilai

Tumpuan, tanggungjawab, kerajinan

Aktiviti

Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar membuat pembetulan ringkasan karangan tersebut dengan lebih berhati-hati agar tidak melakukan kesilapan yang sama


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU

T1 (MINGGU 24)

Tarikh

15.06.2011 (Rabu)

Kelas

1C

Masa

2.00-3.10 ptg

Subjek

Bahasa Melayu (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun)

Tajuk

  • Soalan Subjektif (Ringkasan Karangan)

Tujuan

Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan

BBM

Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun

Objektif P&P

Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan

Penerapan Nilai

Tumpuan, tanggungjawab, kerajinan

Aktiviti

Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar membuat pembetulan ringkasan karangan tersebut dengan lebih berhati-hati agar tidak melakukan kesilapan yang sama. Namun terdapat sebahagian daripada pelajar yang diminta oleh guru untuk membuat pembetulan kali kedua kerana melakukan kesilapan yang berulang walaupun telah diberi peringatan


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T3 (MINGGU 24)

Tarikh

15.06.2011 (Rabu)

Kelas

3D

Masa

4.00-5.10 ptg

Subjek

Pendidikan Moral (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) sambungan pembetulan hari Isnin 13/06/2011

Tajuk

  • Soalan Objektif (50 soalan)

Tujuan

Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat

BBM

Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun

Objektif P&P

Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan

Penerapan Nilai

Menghormati guru, usaha

Aktiviti

Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar telah menyiapkan pembetulan tersebut dengan baik.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU

T2 (MINGGU 24)

Tarikh

16.06.2011 (Khamis)

Kelas

2G

Masa

12.50-2.00 ptg

Subjek

Bahasa Melayu (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun)

Tajuk

  • Soalan Subjektif (Ringkasan Karangan)

Tujuan

Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan

BBM

Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun

Objektif P&P

Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan

Penerapan Nilai

Tumpuan, tanggungjawab, kerajinan

Aktiviti

Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar membuat pembetulan ringkasan karangan tersebut dengan baik dan keadaan kelas terkawal


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU

T1 (MINGGU 24)

Tarikh

16.06.2011 (Khamis)

Kelas

1F

Masa

2.00-3.10 ptg

Subjek

Bahasa Melayu (bacaan)

Tajuk

  • Pelajar bebas memilih apa sahaja bahan bacaan yang disukai di perpustakaan

Tujuan

Menggalakkan aktiviti membaca di kalangan pelajar

BBM

Bahan bacaan di perpustakaan

Objektif P&P

Menggalakkan pelajar supaya minat membaca

Hasil Pembelajaran

Menaakul perkara yang tersurat dan nilai-nilai murni yang terdapat dalam bahan bacaan yang dibaca

Penerapan Nilai

Kerajinan, bertanggungjawab

Aktiviti

Pelajar membaca dan menyalin nota tentang bahan bacaan masing-masing

Refleksi

P&P berjalan lancar dan hampir keseluruhan pelajar mengisi masa yang diberi dengan membaca bahan bacaan yang terdapat di perpustakaan


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU

T1 (MINGGU 24)

Tarikh

16.06.2011 (Khamis)

Kelas

1C

Masa

5.10-6.20 ptg

Subjek

Bahasa Melayu (bacaan)

Tajuk

  • Pelajar bebas memilih apa sahaja bahan bacaan yang disukai di perpustakaan

Tujuan

Menggalakkan aktiviti membaca di kalangan pelajar

BBM

Bahan bacaan di perpustakaan

Objektif P&P

Menggalakkan pelajar supaya minat membaca

Hasil Pembelajaran

Menaakul perkara yang tersurat dan nilai-nilai murni yang terdapat dalam bahan bacaan yang dibaca

Penerapan Nilai

Kerajinan, bertanggungjawab

Aktiviti

Pelajar membaca dan menyalin nota tentang bahan bacaan masing-masing

Refleksi

P&P berjalan lancar dan hampir keseluruhan pelajar mengisi masa yang diberi dengan membaca bahan bacaan yang terdapat di perpustakaan dan keadaan kelas terkawal


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL

T3 (MINGGU 24)

Tarikh

17.06.2011 (Jumaat)

Kelas

3E

Masa

2.00-3.10 ptg

Subjek

Pendidikan Moral (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) sambungan pembetulan hari Selasa 14/06/2011

Tajuk

  • Soalan Objektif (50 soalan)

Tujuan

Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat

BBM

Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun

Objektif P&P

Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan

Hasil Pembelajaran

Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan

Penerapan Nilai

Menghormati guru, usaha

Aktiviti

Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru

Refleksi

P&P berjalan lancar dan pelajar telah menyiapkan pembetulan tersebut dengan baik dan masa yang selebihnya diperuntukkan kepada pelajar dengan membersihkan kelas yang agak kotor


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU

T2 (MINGGU 24)

Tarikh

17.06.2011 (Jumaat)

Kelas

2G

Masa

4.00-5.10 ptg

Subjek

Bahasa Melayu (bacaan)

Tajuk

  • Pelajar bebas memilih apa sahaja bahan bacaan yang disukai di perpustakaan

Tujuan

Menggalakkan aktiviti membaca di kalangan pelajar

BBM

Bahan bacaan di perpustakaan

Objektif P&P

Menggalakkan pelajar supaya minat membaca

Hasil Pembelajaran

Menaakul perkara yang tersurat dan nilai-nilai murni yang terdapat dalam bahan bacaan yang dibaca

Penerapan Nilai

Kerajinan, bertanggungjawab

Aktiviti

Pelajar membaca dan menyalin nota tentang bahan bacaan masing-masing

Refleksi

P&P berjalan lancar dan hampir keseluruhan pelajar mengisi masa yang diberi dengan membaca bahan bacaan yang terdapat di perpustakaan dan keadaan kelas terkawal


 

No comments:

Post a Comment