RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
(MINGGU 22 DAN 23)
- Tarikh : 30.05.2011 Hingga 10.06.2011
- Tiada P&P: Cuti Pertengahan Tahun
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1 (MINGGU 24)
Tarikh | 13.06.2011 (Isnin) |
Kelas | 1C |
Masa | 12.50-2.00 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) |
Tajuk |
|
Tujuan | Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Tumpuan, tanggungjawab, kerajinan |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan hampir keseluruhan pelajar membuat pembetulan kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun tersebut |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1 (MINGGU 24)
Tarikh | 13.06.2011 (Isnin) |
Kelas | 1F |
Masa | 2.00-3.10 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) |
Tajuk |
|
Tujuan | Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Tumpuan, tanggungjawab, kerajinan |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan hampir keseluruhan pelajar membuat pembetulan kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun tersebut |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T3 (MINGGU 24)
Tarikh | 13.06.2011 (Isnin) |
Kelas | 3D |
Masa | 4.35-5.10 ptg |
Subjek | Pendidikan Moral (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) |
Tajuk |
|
Tujuan | Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Menghormati guru, usaha |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar telah menyiapkan pembetulan tersebut dengan baik. Keputusan peperiksaan pelajar juga amat membanggakan kerana hampir keseluruhan pelajar mendapat 'A' dalam mata pelajaran Pendidikan Moral |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T2 (MINGGU 24)
Tarikh | 14.06.2011 (Selasa) |
Kelas | 2G |
Masa | 12.50-2.00 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) |
Tajuk |
|
Tujuan | Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Tumpuan, tanggungjawab, kerajinan |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan hampir keseluruhan pelajar membuat pembetulan kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun tersebut dan keadaan kelas terkawal |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T3 (MINGGU 24)
Tarikh | 14.06.2011 (Selasa) |
Kelas | 3E |
Masa | 2.00-3.10 ptg |
Subjek | Pendidikan Moral (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) |
Tajuk |
|
Tujuan | Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Menghormati guru, usaha |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar telah menyiapkan pembetulan tersebut dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1 (MINGGU 24)
Tarikh | 15.06.2011 (Rabu) |
Kelas | 1F |
Masa | 12.50-2.00 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) |
Tajuk |
|
Tujuan | Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Tumpuan, tanggungjawab, kerajinan |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar membuat pembetulan ringkasan karangan tersebut dengan lebih berhati-hati agar tidak melakukan kesilapan yang sama |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1 (MINGGU 24)
Tarikh | 15.06.2011 (Rabu) |
Kelas | 1C |
Masa | 2.00-3.10 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) |
Tajuk |
|
Tujuan | Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Tumpuan, tanggungjawab, kerajinan |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar membuat pembetulan ringkasan karangan tersebut dengan lebih berhati-hati agar tidak melakukan kesilapan yang sama. Namun terdapat sebahagian daripada pelajar yang diminta oleh guru untuk membuat pembetulan kali kedua kerana melakukan kesilapan yang berulang walaupun telah diberi peringatan |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T3 (MINGGU 24)
Tarikh | 15.06.2011 (Rabu) |
Kelas | 3D |
Masa | 4.00-5.10 ptg |
Subjek | Pendidikan Moral (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) sambungan pembetulan hari Isnin 13/06/2011 |
Tajuk |
|
Tujuan | Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Menghormati guru, usaha |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar telah menyiapkan pembetulan tersebut dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T2 (MINGGU 24)
Tarikh | 16.06.2011 (Khamis) |
Kelas | 2G |
Masa | 12.50-2.00 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) |
Tajuk |
|
Tujuan | Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat pembetulan |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Tumpuan, tanggungjawab, kerajinan |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar membuat pembetulan ringkasan karangan tersebut dengan baik dan keadaan kelas terkawal |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1 (MINGGU 24)
Tarikh | 16.06.2011 (Khamis) |
Kelas | 1F |
Masa | 2.00-3.10 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu (bacaan) |
Tajuk |
|
Tujuan | Menggalakkan aktiviti membaca di kalangan pelajar |
BBM | Bahan bacaan di perpustakaan |
Objektif P&P | Menggalakkan pelajar supaya minat membaca |
Hasil Pembelajaran | Menaakul perkara yang tersurat dan nilai-nilai murni yang terdapat dalam bahan bacaan yang dibaca |
Penerapan Nilai | Kerajinan, bertanggungjawab |
Aktiviti | Pelajar membaca dan menyalin nota tentang bahan bacaan masing-masing |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan hampir keseluruhan pelajar mengisi masa yang diberi dengan membaca bahan bacaan yang terdapat di perpustakaan |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1 (MINGGU 24)
Tarikh | 16.06.2011 (Khamis) |
Kelas | 1C |
Masa | 5.10-6.20 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu (bacaan) |
Tajuk |
|
Tujuan | Menggalakkan aktiviti membaca di kalangan pelajar |
BBM | Bahan bacaan di perpustakaan |
Objektif P&P | Menggalakkan pelajar supaya minat membaca |
Hasil Pembelajaran | Menaakul perkara yang tersurat dan nilai-nilai murni yang terdapat dalam bahan bacaan yang dibaca |
Penerapan Nilai | Kerajinan, bertanggungjawab |
Aktiviti | Pelajar membaca dan menyalin nota tentang bahan bacaan masing-masing |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan hampir keseluruhan pelajar mengisi masa yang diberi dengan membaca bahan bacaan yang terdapat di perpustakaan dan keadaan kelas terkawal |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T3 (MINGGU 24)
Tarikh | 17.06.2011 (Jumaat) |
Kelas | 3E |
Masa | 2.00-3.10 ptg |
Subjek | Pendidikan Moral (Minggu Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) sambungan pembetulan hari Selasa 14/06/2011 |
Tajuk |
|
Tujuan | Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat |
BBM | Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun |
Objektif P&P | Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan |
Hasil Pembelajaran | Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan |
Penerapan Nilai | Menghormati guru, usaha |
Aktiviti | Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan pelajar telah menyiapkan pembetulan tersebut dengan baik dan masa yang selebihnya diperuntukkan kepada pelajar dengan membersihkan kelas yang agak kotor |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T2 (MINGGU 24)
Tarikh | 17.06.2011 (Jumaat) |
Kelas | 2G |
Masa | 4.00-5.10 ptg |
Subjek | Bahasa Melayu (bacaan) |
Tajuk |
|
Tujuan | Menggalakkan aktiviti membaca di kalangan pelajar |
BBM | Bahan bacaan di perpustakaan |
Objektif P&P | Menggalakkan pelajar supaya minat membaca |
Hasil Pembelajaran | Menaakul perkara yang tersurat dan nilai-nilai murni yang terdapat dalam bahan bacaan yang dibaca |
Penerapan Nilai | Kerajinan, bertanggungjawab |
Aktiviti | Pelajar membaca dan menyalin nota tentang bahan bacaan masing-masing |
Refleksi | P&P berjalan lancar dan hampir keseluruhan pelajar mengisi masa yang diberi dengan membaca bahan bacaan yang terdapat di perpustakaan dan keadaan kelas terkawal |
No comments:
Post a Comment