RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1
(MINGGU 25)
Tarikh
|
16.06.2014
(Isnin)
|
Kelas
|
1K
|
Masa
|
12.50-2.00 ptg
|
Subjek
|
Bahasa Melayu (Pembetulan
Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun)
|
Tajuk
|
Perbincangan soalan berbentuk Struktur & Karangan
|
Tujuan
|
Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama
membuat pembetulan
|
BBM
|
Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Objektif P&P
|
Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan
kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan
|
Hasil Pembelajaran
|
Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang
dikemukakan
|
Penerapan Nilai
|
Tumpuan
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas
peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar, namun masih terdapat segelintir pelajar
yang tidak peka akan kehendak soalan. Tindakan telah diambil oleh guru dengan
menerangkan dengan lebih jelas dan terperinci.
|
RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1
(MINGGU 25)
Tarikh
|
16.06.2014
(Isnin)
|
Kelas
|
1F
|
Masa
|
5.10-6.20 ptg
|
Subjek
|
Bahasa Melayu (Pembetulan
Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun)
|
Tajuk
|
Perbincangan soalan berbentuk Struktur & Karangan
|
Tujuan
|
Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama
membuat pembetulan
|
BBM
|
Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Objektif P&P
|
Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan
kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan
|
Hasil Pembelajaran
|
Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang
dikemukakan
|
Penerapan Nilai
|
Tumpuan
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas
peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar, namun masih terdapat segelintir pelajar
yang tidak peka akan kehendak soalan. Tindakan telah diambil oleh guru dengan
menerangkan dengan lebih jelas dan terperinci.
|
RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T.
PERALIHAN (MINGGU 25)
Tarikh
|
17.06.2014
(Selasa)
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
2.00-3.10 ptg
|
Subjek
|
Bahasa Melayu – (Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan
Tahun)
|
Tajuk
|
Perbincangan soalan berbentuk Objektif & Struktur
|
Tujuan
|
Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama
membuat pembetulan
|
BBM
|
Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Objektif P&P
|
Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan
kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan
|
Hasil Pembelajaran
|
Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang
dikemukakan
|
Penerapan Nilai
|
Tumpuan, kesungguhan
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas
peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar dan pelajar membuat pembetulan mereka
|
RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T2
(MINGGU 25)
Tarikh
|
17.06.2014
(Selasa)
|
Kelas
|
2A
|
Masa
|
4.00-5.10 ptg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
(Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun)
|
Tajuk
|
Perbincangan soalan berbentuk Struktur & KBKK
|
Tujuan
|
Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama
membuat pembetulan
|
BBM
|
Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Objektif P&P
|
Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan
kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan
|
Hasil Pembelajaran
|
Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang
dikemukakan
|
Penerapan Nilai
|
Kerjasama
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas
peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar dan pelajar membuat semakan dan
pembetulan dalam buku latihan mereka
|
RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1
(MINGGU 25)
Tarikh
|
17.06.2014
(Selasa)
|
Kelas
|
1K
|
Masa
|
5.10-6.20 ptg
|
Subjek
|
Bahasa Melayu (Pembetulan
Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) – sambungan P&P
|
Tajuk
|
Perbincangan soalan berbentuk Struktur & Karangan
|
Tujuan
|
Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat
pembetulan
|
BBM
|
Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Objektif P&P
|
Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan
kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan
|
Hasil Pembelajaran
|
Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang
dikemukakan
|
Penerapan Nilai
|
Tumpuan
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas
peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar, namun masih terdapat segelintir pelajar
yang tidak peka akan kehendak soalan. Tindakan telah diambil oleh guru dengan
menerangkan dengan lebih jelas dan terperinci.
|
RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1
(MINGGU 25)
Tarikh
|
18.06.2014
(Rabu)
|
Kelas
|
1F
|
Masa
|
2.00-3.10 ptg
|
Subjek
|
Bahasa Melayu (Pembetulan
Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) – sambungan P&P
|
Tajuk
|
Perbincangan soalan berbentuk Struktur & Karangan
|
Tujuan
|
Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama
membuat pembetulan
|
BBM
|
Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Objektif P&P
|
Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan
kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan
|
Hasil Pembelajaran
|
Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang
dikemukakan
|
Penerapan Nilai
|
Tumpuan
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas
peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar, namun masih terdapat segelintir pelajar
yang tidak peka akan kehendak soalan. Tindakan telah diambil oleh guru dengan
menerangkan dengan lebih jelas dan terperinci.
|
RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1
(MINGGU 25)
Tarikh
|
18.06.2014
(Rabu)
|
Kelas
|
1K
|
Masa
|
3.25-4.35 ptg
|
Subjek
|
Bahasa Melayu (Pembetulan
Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) – sambungan P&P
|
Tajuk
|
Perbincangan soalan berbentuk Struktur & Karangan
|
Tujuan
|
Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama
membuat pembetulan
|
BBM
|
Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Objektif P&P
|
Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan
kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan
|
Hasil Pembelajaran
|
Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang
dikemukakan
|
Penerapan Nilai
|
Tumpuan
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas
peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar, namun masih terdapat segelintir pelajar
yang tidak peka akan kehendak soalan. Tindakan telah diambil oleh guru dengan
menerangkan dengan lebih jelas dan terperinci.
|
RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T.
PERALIHAN (MINGGU 25)
Tarikh
|
18.06.2014
(Rabu)
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
5.10-6.20 ptg
|
Subjek
|
Bahasa Melayu – (Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan
Tahun) – sambungan P&P
|
Tajuk
|
Perbincangan soalan berbentuk Objektif & Struktur
|
Tujuan
|
Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama membuat
pembetulan
|
BBM
|
Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Objektif P&P
|
Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan
kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan
|
Hasil Pembelajaran
|
Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang
dikemukakan
|
Penerapan Nilai
|
Tumpuan, kesungguhan
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas
peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar dan pelajar membuat pembetulan mereka
|
RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T1
(MINGGU 25)
Tarikh
|
19.06.2014
(Khamis)
|
Kelas
|
1F
|
Masa
|
12.50-2.00 ptg
|
Subjek
|
Bahasa Melayu (Pembetulan
Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun) – sambungan P&P
|
Tajuk
|
Perbincangan soalan berbentuk Struktur & Karangan
|
Tujuan
|
Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama
membuat pembetulan
|
BBM
|
Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Objektif P&P
|
Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan
kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan
|
Hasil Pembelajaran
|
Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang
dikemukakan
|
Penerapan Nilai
|
Tumpuan
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas
peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar, namun masih terdapat segelintir pelajar
yang tidak peka akan kehendak soalan. Tindakan telah diambil oleh guru dengan
menerangkan dengan lebih jelas dan terperinci.
|
RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T.
PERALIHAN (MINGGU 25)
Tarikh
|
19.06.2014
(Khamis)
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
4.00-5.10 ptg
|
Subjek
|
Bahasa Melayu – (Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan
Tahun) – sambungan P&P
|
Tajuk
|
Perbincangan soalan berbentuk Objektif & Struktur
|
Tujuan
|
Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama
membuat pembetulan
|
BBM
|
Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Objektif P&P
|
Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan
kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan
|
Hasil Pembelajaran
|
Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang
dikemukakan
|
Penerapan Nilai
|
Tumpuan, kesungguhan
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas
peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar dan pelajar membuat pembetulan mereka
|
RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU
T.
PERALIHAN (MINGGU 25)
Tarikh
|
20.06.2014
(Jumaat)
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
2.00-3.10 ptg
|
Subjek
|
Bahasa Melayu – (Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan
Tahun) – sambungan P&P
|
Tajuk
|
Perbincangan soalan berbentuk Objektif & Struktur
|
Tujuan
|
Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama
membuat pembetulan
|
BBM
|
Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Objektif P&P
|
Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan
kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan
|
Hasil Pembelajaran
|
Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang
dikemukakan
|
Penerapan Nilai
|
Tumpuan, kesungguhan
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas
peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar dan pelajar membuat pembetulan mereka
|
RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN PENDIDIKAN MORAL
T2
(MINGGU 25)
Tarikh
|
20.06.2014
(Jumaat)
|
Kelas
|
2A
|
Masa
|
4.00-5.10 ptg
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
(Pembetulan Kertas Peperiksaan Pertengahan Tahun)
|
Tajuk
|
Perbincangan soalan berbentuk Struktur & KBKK
|
Tujuan
|
Membincangkan jawapan bersama pelajar dan pada masa yang sama
membuat pembetulan
|
BBM
|
Buku latihan, kertas soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Objektif P&P
|
Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak melakukan
kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan
|
Hasil Pembelajaran
|
Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang
dikemukakan
|
Penerapan Nilai
|
Kerjasama
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan kertas
peperiksaan serta pada masa yang sama dibimbing oleh guru
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar dan pelajar membuat semakan dan
pembetulan dalam buku latihan mereka
|
RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN BAHASA MELAYU & PENDIDIKAN MORAL
T1
& T2 (MINGGU 26)
·
Tarikh :
23.06.2014 hingga 26.06.2014 (4 hari) - Minggu Olahraga
·
Tarikh :
27.06.2014 (Jumaat) - Cuti Peristiwa